اردکانیان:مسائل باقیمانده بین ایران و روسیه برای ساخت نیروگاه هرمزگان حل شد.

وزیر نیرو با اشاره به دستاوردهای سفر خود به مسکو گفت: در این سفر مسائل باقیمانده برای احداث نیروگاه 1400مگاواتی هرمزگان میان ایران و روسیه حل شد.

به گزارش ایسنا، رضا اردکانیان در حاشیه جلسه هیئت دولت اظهار داشت: سیاست ما به طور کلی این است که به سمت مشارکت صددرصدی بخش خصوصی در تولید برق حرکت کنیم. البته در آینده به دنبال آن هستیم که شرایطی را فراهم کنیم که مشارکت بخش خصوصی صرفا محدود به تولید نباشد، بلکه برای شبکه‌های انتقال هم سازوکارهایی را پیش‌بینی کنیم تا بخش خصوصی بتواند در این بخش هم سرمایه‌گذاری کند.

وزیر نیرو تصریح کرد: در حال حاضر وزارت نیرو فقط در بخش تولید برق حدود ۳۸ درصد نیروگاه‌ها را در اختیار دارد و مابقی را بخش خصوصی مدیریت می‌کند.

اردکانیان درباره دستاوردهای سفر اخیرش به روسیه اظهارداشت: یکی از مهمترین نتایج این سفر حل و فصل مسائل باقیمانده پیرامون عملیاتی شدن قرارداد احداث نیروگاه ۱۴۰۰ مگاواتی سیریک هرمزگان بود که این مساله حل شد. این مسئله در ملاقات آتی روسای جمهور ایران و روسیه که در آنکارا برنامه ریزی شده است، مورد بررسی قرار خواهد گرفت و تمام امضاهایی که باید برای الحاقیه قرارداد نیروگاه سیریک تکمیل شود، به سرانجام خواهد رسید.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه کل اعتبار درنظر گرفته شده برای احداث این نیروگاه بالغ بر ۱.۲ میلیارد دلار برآورد شده است، خاطرنشان کرد: انتظار ما این است که در فاصله دو یا سه ماه آینده حدود ۲۲۰ میلیون دلار از اعتباری که برای احداث این نیروگاه در نظر گرفته شده است، پیمانکار مربوطه بتواند به کارگاه بیاورد.